کاربرد سئو چیست؟یادگیری +هدف از سئو
نوشته شده توسط : مستر امیری

سئو چیست؟ یادگیری + هدف و کاربرد سئو 

سئو تعاریف مختلفی دارد. بسیاری از متخصصان سئو، تعریف های خاص خود را دارند. اما اگر به اصطلاح رایج آن بخواهیم اشاره کنیم، باید بگوییم:بهینه سازی موتورهای جستجو

معنی “s” در عبارت “seo”: یعنی Searchکه به جستجو در موتورهای جستجو اشاره می کند.

معنی “e” در عبارت “seo”: یعنی Engine که به موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ، یاهو، یاندکس و داک داک گو و غیره اشاره دارد.

معنی “o” در عبارت “seo”: یعنی Optimization که به معنای بهینه سازی و بهبود می باشد.

ایندکس شدن در سئو SEO یعنی چه؟

ایندکس شدن صفحه شما توسط Google زمانی است که:

بتواند در نتایج جستجو نشان داده شود.

گوگل یک صفحه را بعد از کراولینگ فهرست می‌کند (اگر آن را مناسب بداند).

این بدان معنا نیست که هر سایتی که کراول می شود ایندکس شود.

اما هر سایتی که ایندکس شده است باید کراول شود.

اگر گوگل صفحه جدید شما را شایسته پیدا شدن بداند.

گوگل آن را فهرست بندی می‌کند.

پس از ایندکس شدن صفحه شما،گوگل به نحوه یافتن صفحه شما در جستجوی خود پی می‌برد

استراتژی سئو SEO چیست؟

استراتژی سئو SEO یک برنامه دقیق است.

برای بهبود رتبه موتورهای جستجو به منظور جذب ترافیک بیشتر است.

این طرح باید از چندین ستون اساسی،از جمله:

  • SEO فنی
  • استراتژی محتوا
  • SEO در صفحه
  • ایجاد لینک(پیوند زدن)
  • تجربه کاربر

استفاده کند.

مثال سئو SEO چیست؟

عنوان جذاب و توضیحات.

سئو SEO با رتبه بندی محتوای شما در گوگل شروع می‌شود.

اما به همین جا ختم نمی‌شود.هنگامی که محتوای شما رتبه بندی می‌شود.

باید کاربران را متقاعد کنید که سایت شما نتیجه ای است که باید روی آن کلیک کنند.

4 مورد از مهمترین کاربرد SEO برای استراتژی بازاریابی شما

۱.کمک به برند سازی

اگر چه که برند سازی در اغلب اوقات به عنوان یک استراتژی بازاریابی سنتی معرفی می‌شود، اما در حوزه دیجیتال و مدرن نیز به نحوی وارد شده است.
یکی از انواع کاربرد سئو، مربوط به همین برند سازی تجارت شما است.
لازمهٔ برند سازی در میان مردم، توجه کافی و عملکردی قوی در آنچه که ارائه می‌شود و همچنین آنچه که مردم درباره آن می‌گویند، است.
به همین روال اگر مراحل انجام سئو و بهینه سازی یک وب سایت را بررسی کنید، متوجه تشابه بسیاری با روند انجام برند سازی خواهید شد.

در حقیقت برای داشتن یک SEO موفق شما باید محتوایی ایجاد کنید که مطابق با نیازها و علایق مخاطبان شما باشد،
سپس راه‌هایی برای به دست آوردن بک‌لینک به آن محتوا از سایت‌های دیگر بیابید.
اگر خواهان برند سازی از طریق کاربرد SEO باشید، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را انتخاب و محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با هدف شما از تصویر برندتان در ذهن کاربران باشد.
به این ترتیب حضور آنلاین تجارت شما نشان‌دهنده برند ایده‌آل شما بوده و کمک می‌کند آن را مطابق سلیقه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

2.افزایش ترافیک وب سایت

با اینکه هدف اصلی و کلی بهینه سازی سایت، بهبود رتبه آن در صفحات مربوط به نتایج جستجو google است، اما در پس این هدف، هدفی دیگر نهفته است.
در واقع تمامی تلاش‌ها برای قرار گرفتن یک صفحه در نتایج برتر، به منظور جذب ترافیک بیشتر و به عبارتی بودن در دیدرس کاربران می‌باشد.
زمانی که افراد با جستجو کلمه کلیدی خاصی در گوگل، صفحه مربوط به وب سایت شما را در صفحه اول نتایج مشاهده می‌کنند،
به احتمال بیشتری بر روی آن کلیک کرده و می‌تواند تبدیل به یک مشتری بالقوه شود.
در کمال تعجب، این کاربرد سئو همیشه جواب می‌دهد!

برای مثال، فقط به گزارش ترافیک ارگانیک زیر از مطالعه موردی Siege Media نگاهی بیندازید.
در طول یک سال ترافیک جذب شده به این سایت کاملاً جدید، از صفر به 100000 بازدیدکننده افزایش یافت (تنها به کمک روش‌های SEO)
در نتیجه اگر می‌خواهید کاربران بیشتری را به وب سایت خود بیاورید، سئو بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

3.کمک به مخاطبان

در یکی از آمارهای مربوط به جستجو، اعلام شد که ۶۲% از مشتریان هنگامی که به دنبال یافتن اطلاعات در مورد محصول یا خدمات مورد نیاز خود هستند، به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند.
همچنین ۴۱% افراد آماده به خرید نیز از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده می‌کنند.
همین آمار به وضوح نشان می‌دهد که چنانچه علاقه‌مند به دیده شدن کسب و کار خود در فرایند تحقیق کاربران هستید،
باید به نحوی در نتایج جستجو آن کلمه کلیدی خاص وجود داشته باشید.

در اینجاست که کاربرد SEO خود را نشان داده و با کمک به بهبود رتبه صفحات وب سایت شما، آن را در مقابل مخاطبان هدف قرار می‌دهد.
در واقع مخاطبان امروزی به طور فعال در اینترنت به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستند.
به طوری که در یکی از نظرسنجی‌های دیگر اعلام شد: ۴۸% از مصرف کنندگان،
ترجیح می‌دهند تا از وب سایت رسمی یک کسب و کار دیدن کرده و اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
با توجه به این موضوع که جستجوی کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار گسترده شده، می‌توان آن را فرصتی بزرگ محسوب کرد.

در نتیجه داشتن یک حضور آنلاین قوی نه تنها به شما کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی خود برسید،
بلکه به مخاطبان هدف شما این امکان را می‌دهد تا به روشی تحقیق و خرید کنند.

4.افزایش اعتبار و اقتدار تجارت

فضای اینترنت و تنوع سبک‌های کاری موجود در آن به طور کلی ظاهر فرایند فروش را برای بسیاری از تجارت‌ها تغییر داده است.
به همین دلیل امروزه کاربران و مشتریان به منابع بسیار زیادی دسترسی دارند که از طریق آن اطلاعات، خدمات و محصولات مورد نیاز خود را بیابند.
منطقی است که هر که در این جستجو زودتر دیده شود، شانس بیشتری برای ارائه مشاوره و خدمات خود به کاربر خواهد داشت.
پس در موردی دیگر از کاربرد سئو، می‌توان حضور تجارت شما به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات و مشاوره را معرفی کرد.

به‌عنوان‌مثال فرض کنید که شما مقالاتی آموزشی در حوزه مراقبت‌های سلامتی و پوست را به طور مرتب بر روی وب سایت خود منتشر می‌کنید.
با ایجاد این محتوای آموزنده و با ارزش، در حقیقت فرصتی را ایجاد می‌کنید تا در مراحل ابتدایی تحقیق کاربران به عنوان یک مرکز معتبر و مفید شناخته شوید.
در نتیجه احتمال خرید محصولات مراقبتی پوست از وب سایت شما نسبت به رقبا و بازارهای دیگر بالا خواهد رفت.

هر چند که این روند ممکن است کمی کند بوده و برای ایجاد اعتبار و اعتماد در میان کاربران نیازمند صرف مدت زمان بیشتری نسبت به فروش سنتی باشید.
اما می‌توان با هرباری که کاربران محتوای شما را می‌بینند، برند خود را به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر و قابل اطمینان معرفی می‌کنید.
سپس، هنگامی که در نهایت آماده خرید یا صحبت با یک نماینده فروش هستند، دقیقاً می‌دانند به کدام شرکت مراجعه کنند.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: